Omgaan met agressie en emotie

Wil je meer leren over het omgaan met agressie? Dan zou je een cursus over dit onderwerp kunnen volgen. Je leert dan hoe jij het beste kan handelen als je agressie op voelt komen. Deze cursus is geschikt voor iedereen die meer wil leren over agressie. Bij een cursus agressie leer je voelen wanneer je agressief wordt. Als je deze emotie meteen herkent kun je ook beter omgaan met agressie. Je kan dan bijvoorbeeld even erbij stilstaan en jezelf vragen stellen. Waarom ben je nu precies agressief? Hoe kun je op een goede manier een probleem of ergernis oplossen zonder agressief te worden? Meestal helpt het al om even rustig te blijven en nog niet te reageren. Je geeft dan de boosheid de kans om langzaam weg te zakken. In de meeste gevallen zal je dan niet meer de neiging hebben om agressief te reageren. Je kunt dan bijvoorbeeld ervoor kiezen om met iemand te gaan praten of om iets anders te gaan doen. Een voorbeeld daarvan is dat je een eind gaat fietsen om de boosheid kwijt te raken. Dat is een goede manier van omgaan met agressie. Het omgaan met agressie duurt vaak even, maar dan heb je er jarenlang profijt van.

Hoe leer je om te gaan met agressie?

Omgaan met agressie is voor iedereen te leren. De meeste mensen hebben wel eens last van agressie. Dat is helemaal niet erg als je weet hoe je er goed mee om moet gaan. Agressie houdt in dat je boos wordt en dat je dan bijvoorbeeld gaat schreeuwen of met spullen gooit. Als je leert omgaan met agressie is dat voor jezelf en voor anderen beter. Je voelt je zelf dan beter omdat je het probleem op een goede manier hebt opgelost. Ook zullen anderen minder snel boos op je worden. Dat is beter voor je relaties met je vrienden en familie. Er zijn meerdere trucs voor het omgaan met agressie. Eén daarvan is dat je eerst tot 10 telt. Je kan dan even rustig worden zodat je agressie niet meteen de overhand neemt. Een andere tips is dat je jezelf eerst probeert af te leiden. Je kan bijvoorbeeld muziek gaan luisteren of gaan hardlopen om de boosheid kwijt te raken. Als jij je rustiger voelt kun je het probleem met iemand bespreken. Je kan dan samen werken aan een goede oplossing. Tijdens een cursus omgaan met agressie kun je nog veel meer praktische tips krijgen en oefenen met de situaties die agressie bij jou voortbrengen.

http://www.actinmove.nl/omgaan-met-agressie/