Heart coaching
Image default
Aanbiedingen

Hoe je een mediamix goed uitwerkt voor het lanceren van een advertentiecampagne in sociale netwerken

freelance marketing specialist

Het is moeilijk om een ​​bedrijf te ontwikkelen als u doelen niet correct kunt definiëren, advertentieactiviteiten kunt plannen en promotietools in sociale netwerken kunt selecteren die klanten zullen werven en niet alleen voor klikken kunt werken. Waarom is de voorbereiding om gerichte advertenties te lanceren de sleutel tot het succes van uw sociale mediacampagne? Welke inkoopformats en -modellen moeten worden gebruikt om als resultaat echte waarde te krijgen?

We hebben de gerichte advertentiemarkt onderzocht, trends geïdentificeerd en toekomstige ontwikkeling voorspeld in de drie meest populaire sectoren: financiën, e-commerce en auto-industrie. Op basis van de verkregen gegevens hebben we de belangrijkste stappen geïdentificeerd die u zullen helpen zich beter voor te bereiden op de lancering van gerichte advertenties.

Branding of prestaties

Bepaal eerst het doel en de strategie van de advertentiecampagne. Er zijn twee hoofddoelen in digitale marketing: branding en prestaties. KPI’s, concept, creatief formaat en alle belangrijke parameters van een reclamecampagne zijn hiervan afhankelijk.

Branding

Het bereik van een potentieel publiek vergroten, het merk leren kennen en de interesse ervoor vergroten.

Prestatie

Directe verkoop van goederen en diensten van bedrijven of het aantrekken van gebruikers naar CRM-communicatiekanalen.

Om de efficiëntie te verbeteren, wordt aanbevolen om Branding en Prestaties te scheiden in verschillende advertentiecampagnes. Om bijvoorbeeld een maximaal bereik te krijgen, is het beter om een ​​advertentiecampagne te gebruiken die is geoptimaliseerd voor bereik, en om het aantal applicaties te vergroten, is het beter om een ​​advertentiecampagne met pixeloptimalisatie te gebruiken. Als u één advertentiecampagne voor branding en prestaties gebruikt, kunnen de resultaten slechter zijn.

Volgens de studie is het doel van 63% van de advertentiecampagnes prestaties. De populariteit van dergelijke advertentiecampagnes neemt toe, aangezien gerichte advertenties elk jaar meer en meer nieuwe tools en technologieën bieden die de verkoop helpen verhogen, bijvoorbeeld dynamische advertenties, pixeloptimalisatie, enz.

De verdeling van het budget over doelen en locaties verschilt afhankelijk van de omvang van het bedrijf. In de financiële sector is het bijvoorbeeld relevant om een ​​prestatiestrategie te gebruiken, aangezien de hoofdtaak het ontvangen van aanvragen voor financiële diensten is. Integendeel, alleen de merkstrategie wordt gebruikt om farmaceutische bedrijven te promoten, aangezien er beperkingen gelden voor de promotie van medische producten in de Russische Federatie. Werken aan merkbekendheid is de enige manier voor adverteerders in de branche om de verkoop te beïnvloeden.

Classificatie van reclamecampagnes per branche

In de onderwijs-, financiële en e-commerce-industrie zijn prestatiecampagnes goed voor meer dan 70% van het budget. Maar de structuur van de distributie tussen platforms is anders: Facebook domineert in het onderwijs, aangezien het Lead-advertentieformaat in dit systeem een ​​oCPM-optimalisatiemodel heeft – advertenties tonen aan die gebruikers die eerder geneigd zijn een aanvraag in te vullen. Hierdoor kunt u het aantal ontvangen leads verhogen en hun kosten verlagen.

In advertentiecampagnes ten behoeve van Branding gebruiken ze vooral de koopmodellenstandaard voor bereikadvertentiecampagnes die helpen de naamsbekendheid te vergroten: CPM, CPE, CPV, CPF.

In merkcampagnes zijn CPC-aankopen ook gebruikelijk om niet alleen bereik- of betrokkenheidsstatistieken te krijgen, maar ook verkeer van hoge kwaliteit. Bij het opzetten van advertentiecampagnes wordt een pay-per-click-model geselecteerd, waardoor het systeem de advertentiecampagne optimaliseert zodat advertenties worden getoond aan gebruikers die eerder naar de site zullen gaan voor een gedetailleerde beoordeling.

Prestatiecampagnes maken vaak gebruik van aankoopmodellen die gericht zijn op het verhogen van conversieacties: CPC, CPM, oCPM. Laten we oCPM eens nader bekijken, dat momenteel alleen beschikbaar is op Facebook en Instagram.

Het systeem optimaliseert de weergave van advertenties aan gebruikers die het meest geneigd zijn om de gewenste actie te ondernemen: een lead achterlaten of een transactie uitvoeren op de site. Geld van de adverteerder op de rekening wordt afgeschreven voor 1.000 vertoningen, ongeacht de conversies. Door vooraf een evenementpixel op uw website te installeren, wordt de effectiviteit van uw advertentiecampagne vergroot. U kunt bijvoorbeeld gebruikers verzamelen die een verzoek op de site hebben achtergelaten, op basis van hen een look-alike publiek creëren en dit targeten.

Verdeling van inkoopmodellen naar advertentiedoelen

Formaten

Bij advertentiecampagnes ten behoeve van Branding wordt de voorkeur gegeven aan formaten die de bekendheid vergroten: advertenties met afbeeldingen en video’s, promoposts, carrousels.

Voor Performance campagnes zijn formaten die een toename van het aantal conversieacties stimuleren geschikter: advertenties met een knop, dynamische Shopping-advertenties, Lead-advertenties.

Laten we eens kijken naar de belangrijkste betalingsindelingen en -modellen, uitgesplitst naar doel:

Basisformaten en betalingsmodellen in een merkstrategie

Facebook en Instagram zijn de meest geschikte platforms voor een brandingstrategie. Wat de formaten betreft, zou ik willen opmerken dat advertentieplatforms onlangs hebben aanbevolen om de voorkeur te geven aan korte videoadvertentie-indelingen, omdat deze gemakkelijker door gebruikers worden waargenomen. In tegenstelling tot traditionele advertentie-indelingen heeft videoadvertentie een verhaallijn, combineert het visuele, audio- en tekstoplossingen en is het ook automatisch afspelen – dit alles stelt u in staat om op verschillende niveaus tegelijk met de gebruiker te communiceren. Het videoformaat is het optimale hulpmiddel om merkkennis op te bouwen en stelt u in staat om meer informatie over te brengen aan de doelgroep dan een statische banner. Dit is handig in gevallen waarin u het product snel en dynamisch moet vertellen zonder de consument te overladen met een onnodige actie die moet worden ondernomen om de tekst te lezen. De consumptie van videocontent groeit elk jaar. Bovendien geeft Facebook prioriteit aan video-inhoud bij de levering van nieuwsfeeds en ontwikkelt het nieuwe indicatoren voor het analyseren van de effectiviteit van videoadvertenties, bijvoorbeeld in het account kunt u nu het aantal ThruPlay volgen – het aantal keren dat de video volledig is bekeken of tot de 15 seconden.

De belangrijkste formaten en betalingsmodellen voor Facebook en Instagram in een prestatiestrategie

Het belangrijkste verschil tussen de formaten voor prestatiedoelen en branding zit in de aankoopmodellen: in het eerste geval worden alleen CPC- en oCPM-modellen gebruikt voor promotie op Facebook en Instagram, aangezien het gebruik ervan het aantal ontvangen conversies verhoogt.

Overzicht

Om de juiste mediamix in gerichte advertenties te bepalen, moet u eerst rekening houden met de specifieke kenmerken van het bedrijf en de doelstellingen van de advertentiecampagne. Kies op basis van deze informatie de juiste gesplitste budgetten, formaten en inkoopmodellen waarmee u de taken kunt oplossen. 

https://www.webdeveloper.today/2022/10/django-delete-filefield-cleanup-files.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html